Üzemeltető: Blogger.
RSS

Pages

Mandalafestés

A nyugati pszichológiában Carl Gustav Jung nevéhez fűződik a mandalák terápiás felhasználása. Jung maga is alkotott és pácienseit is gyakran kérte alkotásra. Mandala címmel magyar nyelven is hozzáférhető a témáról írt munkája. Mielőtt komolyabban foglalkoztam volna a  művészetterápiával, már rajzoltam - festettem mandalákat, (technikailag az akvarellceruza /akrilfesték  áll hozzám közel, szépen adja vissza a színeket), az egyetemi felvételire is azt vittem, és időről időre mostanában is visszatérek hozzá, ha megbillen a lelki egyensúlyom, vagy csak meglátok valami "mandalásítható" formát. 
Szeretném nyomatékosítani, hogy nem vagyok művész, de terapeutaként is és egyébként is alkotó embernek tartom magam. Azért szeretném megmutatni a legutóbbi mandalámat, hogy bárki láthassa, nem kellenek extra hozzávalók, vagy ügyesség. 
A legegyszerűbb koncentrikus körökből kiindulni, én a leggyakrabban belülről kifelé haladok, mintegy megmutatva, szublimálva a belső tartalmakat. Kívülről befelé haladva az elmélyülést, önmegismerést segíti inkább. 
Számtalan a témával foglalkozó weboldal, ezoterikus és kevésbé ezoterikus vonalon (ez nem ilyen vonal:)), lehet böngészni, letölteni, okosodni. Nálam úgy működik, ahogy a mellékelt ábra mutatja. Még lehet, hogy változtatok rajta, mert még sehol sem láttam kőbe vésve, hogy utólag ne lehetne:)! És ha valaki látta volna, nem fogom elhinni!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése